כך תעברו בהצלחה את הכנת רשימת המוזמנים

השאלה כיצד לעבור את שלב הכנת רשימת המוזמנים ללא יותר מדי מתחים, נותרה כבר שנים ללא מענה. במיוחד כאשר בני הזוג מכירים יחד כל כך הרבה אנשים, ובעיקר כאשר בני המשפחה הגרעינית רוצים לכלול ברשימה גם מוזמנים משלהם.
אז איך בדיוק מכינים רשימת מוזמנים בצורה יעילה וללא ריבים מיותרים? יש לנו כמה טכניקות שתוכלו להשתמש בהן.

כמה מוזמנים תרצו בחתונה שלכם?

השלב הראשון בדרך הוא להגדיר מראש כמה מוזמנים יהיו לכם. ישנו הבדל בין אירוע של 1,000 מוזמנים לבין אירוע של 250, מה גם שכמות המוזמנים תשפיע על גודל וסוג האולם שתוכלו לבחור. אם אתם רוצים אירוע גדול מוזמנים תצטרכו לבחור באולם שגדול מספיק להכיל את הכמות, כמו למשל גן אירועים בעמק חפר, ואם תרצו אירוע קטן, עליכם לבחור באולם אירועים אינטימי וחמים.
לאחר שהגדרתם את כמות המוזמנים אתם יכולים להחליט לחלק את הכמות שווה בשווה ביניכם ובין ההורים שלכם, כך שכל צד יקבל 25%, או שאתם יכולים לחלק את הרשימה לשלישים, כאשר בני הזוג מקבלים שליש וההורים בכל צד חולקים את שני השליש האחרים.

פלוס אחד או בלי?

החברים שלכם נמצאים במקומות שונים בחיים, חלקם נמצאים במערכת יחסים בעוד שאחרים לא. החליטו איפה אתם מותחים את הגבול וקבעו כללים גורפים שעל פיהם תתנהלו. כך למשל אם מדובר במערכת יחסים חדשה לא מזמינים את בני הזוג ואם מדובר במערכת יחסים קבועה שמתנהלת כבר זמן מה, בני הזוג כן יקבלו הזמנה. אם כבר קבעתם חוקים, אנו ממליצים שתעמדו בהם.
אותו דבר לגבי ילדים. פשוט החליטו לפני כן מה אתם עושים ועדכנו את המוזמנים שלכם.

טבלה מסודרת תחסוך לכם הרבה כאבי ראש

כדאי לכם להכין טבלה מסודרת על מסמך מסודר של גוגל, כך ששניכם תוכלו לערוך אותו בזמנכם הפנוי ולהוסיף מוזמנים לרשימה שלכם. שימו לב שהטבלה כוללת פרטים כמו שם המוזמנים, מאיזה צד, פרטים אישיים כמו מספר טלפון וכתובת מייל, מידת הקרבה לחתן ולכלה וכדומה. מלבד סדר וארגון, הרשימה תוכל לשמש אתכם עבור בקשת אישורי הגעה בהמשך.

אינכם מחויבים לאנשים שאינכם בקשר איתם

אם לא הייתם בקשר עם קרובי משפחה או עם חברים כבר שנים, אינכם צריכים להיות מחויבים להזמין אותם ליום החתונה שלכם. בסופו של דבר החתונה היא חגיגה שלכם ועליכם להרגיש בנוח ולכלול בה את האנשים הקרובים והאהובים עליכם. לכן אל תרגישו חובה לשלוח הזמנה לכל מי שנמצא באילן היוחסין שלכם. יום החתונה הוא לא הזמן לחדש מערכות יחסים.
אותו הדבר לגבי שכנים, עמיתים לעבודה או חברים שהזמינו אתכם לחתונה שלהם לפני שנים והקשר נותק. הקפידו לכלול ברשימה אנשים שחשוב לכם שיהיו נוכחים ולא כאלו שלא נעים לכם מהם.

הגבילו בעדינות את המוזמנים של ההורים

לא תוכלו להתחמק מכך, ההורים שלכם ושל בני הזוג ירצו להכניס לרשימת המוזמנים המון אנשים, את חלקם לא פגשתם מעולם. כדאי מאוד למתוח את הגבול בצורה נעימה אך ברורה. אם אלו חברים של ההורים שלא פגשתם מעולם, לא תמיד תהיה סיבה שהם אכן יגיעו לחתונה. עם זאת, יש מקום לחריגות, רק הקפידו לבצע אותן בחוכמה.

ולבסוף… סננו

לאחר שעשיתם רשימת מוזמנים ראשונית תוכלו להשוות את כמות המוזמנים להגבלות האולם ולכמות המוזמנים שהגדרתם לעצמכם מראש. במידה וישנה חריגה, אל תיבהלו, עכשיו זה הזמן לסנן. התחילו בחיפוש אחר כפילויות, כלומר שמות של מוזמנים שנכתבו כמה פעמים, ואז המשיכו עם הסינון על פי טיב הקשר. כל מי שמוגדר על ידכם כאורח שלא יחסר לכם ביום החתונה יכול לצאת מהרשימה. כמו כן לגיטימי לבקש שלא להביא ילדים. בנוסף קחו בחשבון ש- 10% מהמוזמנים לא יוכלו להגיע לחגוג אתכם.

שיהיה בהצלחה וקחו הכל בקלות – צוות ארטיסטה

vהכנת רשימת מוזמנים - ארטיסטה