טיפים לבחירה של רב לחתונה

טקס החופה הוא גולת הכותרת של אירוע החתונה שלכם, לכן בחירת הרב שינחה את הטקס מאוד חשובה. כיום יש שפע של אפשרויות שעומדות לרשותכם ובחירת הרב יכולה להיות הרבה יותר מאתגרת ממה שאולי נדמה לכם. אנו כאן עם כמה טיפים חשובים שיעזור לכם לבחור נכון את הצלע השלישית ברגע המיוחד והמרגש ביותר בחייכם.

הבינו מהו הסגנון החופה המועדף עליכם

ישנם סוגים שונים של רבנים כיום, ישנם רבנים שאוהבים להאריך במילים, אחרים ישמחו לשלב שירים מוכרים, וישנם רבנים שניחנו בחוש הומור כמו הקומיקאי המצחיק ביותר. כמו כן ישנם רבנים מסורתיים שיחתנו אתכם כדת משה וישראל, לעומת רבנים רפורמים ומאפשרים יותר. עליכם להחליט מהו סגנון החופה המתאים לכם ולבחור את הרב בהתאם. כדי לדבר באותה השפה ולהבטיח שטקס החופה יתנהל כרצונכם, מומלץ לתאם פגישה מקדימה עם הרב ולהתרשם.

איפה אתם מתחתנים?

בין אם אתם מתחתנים באולם אירועים בחדרה ובין אם בגן אירועים בשרון, מומלץ לוודא שהרב יודע ומבין בדיוק היכן אתם מתחתנים, מהו המיקום של היעד, כמה זמן ייקח לו להגיע ומהי שעת החופה. בנוסף כדאי לבדוק שהוא לא תיאם חופה נוספת באותו היום ובשעה קרובה, ואם כן, מומלץ לשים לב שהשעות לא חופפות ושהמרחק בין המקומות השונים לא גדול, כך שיוכל להגיע בזמן. לא חסרים מקרים של אובר בוקינג, מה שעשוי להוביל לעיכובים ולאיחורים. אם אתם רוצים לזכות לשקט נפשי, אולי כדאי לדאוג לרב להסעה.

יש לכם בקשות מקדימות? ערכו תיאום ציפיות

אם יש לכם בקשות מיוחדות כמו למשל להקריא ברכה מרגשת שכתבתם לבחירת לבכם, או לשיר תחת החופה לאהובכן, כדאי לדבר עם הרב לפני כן כדי לתאם ציפיות ולהבין היכן הבקשה המיוחדת שלכם תשתלב. כמו כן כדי להפוך את האירוע ליותר משמעותי עבורכם, כדאי שתיפגשו עם הרב על מנת שיסביר לכם טוב יותר מה המשמעות של הטקס, על הברכות והשלבים השונים שלו. כך תוכלו להכיר יותר טוב את מנהגיו ולעמוד על העקרונות הבסיסיים שלו. היכרות מעמיקה יותר, יחד עם שילוב רעיונות משמעותיים משלכם, יהפכו את החוויה להרבה יותר מעמיקה ורוחנית עבורכם.

חתונה דרך הרבנות

במידה ואתם בוחרים לקיים חתונה אורתודוקסית, כלומר מסורתית, עליכם לפנות אל הרבנות בקרבת מקום מגוריכם. שם תפתחו תיק ויספקו לכם רב, ללא תשלום, כי זהו שירות שכלול באגרת הנישואין שאתם משלמים. עם זאת במידה והטקס מתקיים במרחק שעולה על 15 ק”מ מחוץ לגבולות תחום הכהונה של המועצה, החוק מאפשר לרב לגבות מכם החזר נסיעה, ודמי ביטול, בהתאם לתעריפים שנקבעו מראש.

הזמנת רב פרטי

במידה ואתם רוצים לקחת את החתונה אל השלב הבא באמצעות הזמנת רב באופן פרטי ולא דרך המועצה בה פתחתם תיק, הרב כן יכול לדרוש תשלום בגין השירות. המחיר של רב פרטי יכול לנוע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים בהתאם לשנות ניסיונו והמוניטין שיש לו בתחום.

עם זאת במידה ואתם רוצים לבחור רב בעצמכם, ללא כל תלות במועצה, עליכם לשים לב שאותו רב בעל אישור מרשם נישואין או שיש לו אישור מטעם הרבנות הראשית לערוך חופות בישראל. קחו בחשבון שללא אישור, לא תוכרו כזוג נשוי על ידי הרבנות. כמו כן עליכם לעדכן את הרבנות בכל הנוגע לרב שמחתן אתכם.

 

ממש כפי שלקח לכם זמן לבחור את בני הזוג שאתם תרצו לבלות את כל החיים, ככה עליכם להקדיש זמן ומחשבה לבחירת הרב שיעמוד אתכם תחת החופה ויהפוך אתכם לזוג נשוי. לכן אל תקלו ראש בנושא, ותבטיחו שהטקס יהיה מרגש ומיוחד, בדיוק כפי שחלמתם!